Tips voor het gebruiken van Planner in Microsoft Teams
Microsoft Teams is een uitstekende tool om samen te werken. Naast de mogelijkheid om chatberichten en bestanden uit te wisselen, kun je er ook eenvoudig taken aan toewijzen en de voortgang ervan bijhouden. In dit blogartikel geven we je wat tips voor het gebruik van Planner in Microsoft Teams. Op deze manier zul jij nog beter worden in een planning maken in Microsoft Teams.
Voeg de planner als tabblad toe aan je project
In de eerste plaats is het belangrijk om de Planner als tabblad toe te voegen aan je project in Microsoft Teams. Het toevoegen van de planner is eenvoudig: klik op '+' naast de lijst met tabbladen en zoek vervolgens naar de planner. Klik vervolgens op 'toevoegen' en je hebt nu toegang tot Planner in Microsoft Teams. Dit proces is gelukkig vrij eenvoudig om uit te voeren, waardoor het zeker geen struikelblok zal vormen.
Maak buckets en taken aan
In de planner kun je buckets en taken maken om de voortgang van het project bij te houden. Buckets zijn eenvoudige manieren om een verzameling taken in te delen: denk bijvoorbeeld aan 'To do', 'Bezig' en 'Afgerond'. Deze zullen een duidelijk overzicht bieden van de taken die gedaan moeten worden en welke taken reeds afgerond zijn. Ook is het mogelijk om meer buckets toe te voegen als je dit wilt.
Wijs de taken en verplichtingen toe aan de verantwoordelijke personen
Verder is het belangrijk om de taken en verplichtingen toe te wijzen aan de verantwoordelijke personen. In Microsoft Teams kun je eenvoudig mensen toevoegen aan een taak, zodat iedereen weet wat er precies van ze verwacht wordt. Op deze manier kun je ook eenvoudig de voortgang bijhouden en iedereen op de hoogte houden van hun taken. Je hebt twee opties om iemand toe te wijzen: je kunt een naam selecteren uit de lijst met mensen in Teams of je kunt een mailadres taggen in het bericht.
Voeg notities toe aan elke taak
Een andere tip is om notities toe te voegen aan elke taak. In Microsoft Teams kun je eenvoudig commentaar toevoegen bij elke taak, zodat de verantwoordelijke persoon precies weet wat er van hem of haar verwacht wordt. Op deze manier kun je ook feedback geven en tips verstrekken om het proces van de taak makkelijker te maken.
Sleep taken naar andere buckets toe wanneer de taak voltooid is
Als laatste kun je de taken naar andere buckets slepen wanneer de taak voltooid is. Het slepen van een taak kan erg handig zijn om snel te kunnen switchen tussen verschillende taken en zo de voortgang bij te houden. Met behulp van deze functie kun je ook eenvoudig zien welke taken al afgerond zijn en welke nog moeten worden voltooid.
We hopen dat deze tips je geholpen hebben bij het maken van een effectieve Planner in Microsoft Teams. Vergeet niet dat je ook taken kunt maken in andere programma's zoals Outlook en OneNote, zodat je de voortgang van het project eenvoudig bij kunt houden.