Deze lijst wordt regelmatig aangepast
Er is niks erger dan een foutmeldingen en niet weten wat dit betekend. Om jou toch wat duidelijkheid te geven hebben wij de meest voorkomende errorcodes hieronder opgesomd .
Veelvoorkomende foutcodes
-
421 – De dienst is niet beschikbaar en de verbinding wordt verbroken.
-
450 – De gevraagde opdracht is mislukt omdat de mailbox van de gebruiker niet beschikbaar was (bijvoorbeeld omdat deze is geblokkeerd). Probeer het later opnieuw.
-
451 – De opdracht is afgebroken vanwege een serverfout van uw provider. Niet jouw fout.
-
452 – De opdracht is afgebroken omdat de server van de provider onvoldoende systeemopslag heeft.
-
454 – Verificatie mislukt. Uw e-mailsysteem moet worden geverifieerd voordat u e-mail verzendt
-
501 – Er is een syntaxisfout aangetroffen in opdrachtargumenten.
-
503 – De server is een slechte reeks opdrachten tegengekomen.
-
504 – Een opdrachtparameter is niet geïmplementeerd.
-
521 – Verbinding met server geweigerd. Dit domein accepteert geen e-mails. Het kan ook zijn dat de server van de provider down is.
-
530 – Verificatie is vereist. U moet uw e-mailaccount verifiëren voordat u e-mail verzendt
-
535 – Authenticatie mislukt. U moet uw e-mailaccount verifiëren voordat u e-mail verzendt
-
550 – De gevraagde opdracht is mislukt omdat de mailbox van de gebruiker niet beschikbaar was.
-
551 – De ontvanger is niet lokaal bij de server. De server geeft dan een doorstuuradres om te proberen.
-
552 – De actie is afgebroken vanwege een overschrijding van de opslagtoewijzing.
-
553 – De opdracht is afgebroken omdat de naam van de mailbox ongeldig is.
-
554 – Afwijzing van het ontvangersdomein. Betekent 'niet toegestaan'. Het adres in de kopteksten "Verzonden van" of "Verzenden naar" lijkt onvoldoende verzendrechten te hebben, is ongeldig of is niet geautoriseerd met de gebruikte authenticatie. Controleer het adres van de ontvanger.